Hvilke superfoods bør du spise?

Superfoods er vigtige fødevarer for vores sundhed og helse. Herunder vil vi komme ind på nogle af dem, som du bør spise mere af.

KapselGuiden har desuden en guide til, hvilke kaffekapsler du skal vælge, hvis du er kaffedrikker.

Superfoods du bør spise mere af

  • Avocado er en nøglekomponent til en moderne brunch. Derfor kan en avocado toast anbefales, da de indeholder et væld af næringsstoffer, der er værd at fordre din krop med.
  • Granatæbler og andre eksotiske frugter som acaibær, dragefrugt, mango er bestemt blevet en frugt. Eksotiske frugter er længe blevet æret som superfoods for deres ernæringsmæssige indhold og medicinske egenskaber. Forskning viser, at granatæbler for eksempel kan styrke hjertesundheden og gøre en god kandidat til kosttilskud, der kan forhindre hjertekarsygdomme, ifølge undersøgelser, der er blevet lavet.
  • Blåbær er øverst på næsten alle lister over superfoods, men næsten enhver spiselig bær har opnået en superfood status. Mens alle adskiller sig i ernæringsværdier, er brombær, tranebær, jordbær og hindbær, for at nævne nogle få, kaloriefattige, højt fiberindhold og fyldt med antioxidanter, der kan hjælpe med at bekæmpe kræft, viser undersøgelser. Især blåbær har et stort antal positive pigmenter, som ikke blot giver dem deres rige farve, men også fungerer som kraftige antioxidanter, der kan mindske risikoen for diabetes, hjertesygdomme, men også sygdomme som Alzheimers.

  • Broccoli har mange sundhedsmæssige fordele, såsom at sænke risikoen for kræft og forhindre hjerteanfald og slagtilfælde. Broccoli, rosenkål, blomkål, og kål generelt, er alle typer korsblomstrede grøntsager, der er fulde af fiber. Ikke kun er fiber godt for dig, men det får dig til at føle dig mæt længere, hvilket kan hjælpe med vægttab. Denne gruppe af grøntsager indeholder desuden forbindelser, som kan hjælpe med at opretholde balancen mellem sunde bakterier i tarmen og kan reducere eller forhindre Crohns sygdom.

  • I modsætning til mange animalske produkter med højt indhold af mættede fedtstoffer, såsom rødt kød og forarbejdet kød, der kan øge risikoen for hjertesygdomme, er fisk fuld af protein og rig på sunde fedtstoffer. Omeg 3 fedtsyrer, nemlig den type fedtsyrer, som du får fra fisk og skaldyr inklusive fis, er særligt gavnlige for vores kroppe, De kommer dog også fra plantekilder som hørfrø og nødder, har tidligere forskning vist. Samlet set kan omega 3 hjælpe med at spille en rolle i at reducere din risiko for hjerteanfald og slagtilfælde, lindring af depression og hjælp til fertilitet og herunder muligheden for at kunne få børn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Rul til toppen